1398-01-14 11:07
646
0
62319
مدیرعامل گروه سپاسد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خبرداد؛

کار موثر سپاه در حفر کانال در گرگانرود /30 دستگاه ادوات در حال حفر کانال و لایروبی هستند

مدیرعامل گروه سپاسد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه با اشاره به  حفر کانال 12 کیلومتری درگرگانرود یک کار و تصمیم جهادی بود، گفت: احداث این کانال با استفاده از 20 دستگاه  بیل مکانیکی و 10 دستگاه بولدوزر در دست انجام است.

به گزارش گلستان ما؛ محمدرستمی ظهرامروز در حاشیه حفر کانال در  مناطق سیلزده گلستان در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهر کرد: بعد از انباشت آب در سطح تالاب گمیشان و اطراف شهر آق قلا، ما با یک کار فنی و تصمیم گیری خوبی که صورت گرفت، بنا شد  ازبالادست سد وشمگیر و سرریز این سد را از طریق کانالی به طول ۱۲ کیلومتر به سمت دریاچه کالشور و تالاب آلاگل انتقال دهیم .

وی ادامه داد: این کار باعث می شود که آب ورودی به شهرهای آق قلا  و گمیشان کاهش پیدا کند و بتوانیم آب را مدیریت کنیم  و از سمت انتهای رودخانه گرگانرود به سمت دریا با عمیق و تعریض کانال رودخانه گرگانرود سرعت انتقال آب را افزایش دهیم .

مدیرعامل گروه سپاسد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه با بیان اینکه این اقدام یک کار و تصمیم جهادی بود، تصریح کرد: احداث این کانال با استفاده از 20 دستگاه  بیل مکانیکی و 10 دستگاه بولدوزر در دست انجام است.

رستمی بیان کرد: این کانال 12 کیلومتر طول دارد که 2 کیلومتر ابتدا کاملا  به حجم حدود 200 هزار مترمکعب  حفاری شود و  بعد از آن با لایروبی مسیرهای طبیعی آب به دریاچه کاله شور و از آنجا به تالاب آلاگل منتقل می شود .

وی خاطرنشان کرد:  احداث این کانال علاه بر اینکه می تواند مشکلات فعلی سیلاب در استان گلستان بویژه شهر گمیشان را کاهش دهد و  در خروج آب  موثر باشد بعد از سیلاب هم  می تواند برای زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد .

مدیرعامل گروه سپاسد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه اضافه کرد: علاوه بر این  آب بندان ها هم می توانند از این آب استفاده کنند و در تالآب آلاگل هم با افزایش آب برای کاهش مشکلات زیست محیطی موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.